Hogyan működik a FlottaKontroll rendszer?

A FlottaKontroll rendszer alapja egy általunk fejlesztett központi egység, a beépített CAN-BUS olvasóval, GPS vevővel, mobil kommunikációs eszközzel, akkumulátorral, stb. Ehhez az egységhez csatlakozik egy antenna, melynek segítségével az eszköz képes meghatározni a jármű sebességét, irányát, helyzetét. Az előfizetett szolgáltatás függvényében akár 12 külső egység (periféria) is csatlakoztatható a központi egységhez (pl. ajtónyitás érzékelő, gyorsulásmérő, üzemanyagszint jelző, raktérhőmérő, sofőrazonosító, riasztó, stb.). A jármű mozgásának, valamint a hozzá kapcsolt perifériáknak az adatai a központi egységben rögzítésre kerülnek, és előre meghatározott időközönként GPRS kapcsolat segítségével letöltődnek, vagy a szerverről érkezett paranccsal (letöltés) lehívásra kerülnek a központi szerverünkre. A WEB-es felületünkön Ön jelszava segítségével megtekintheti az előfizetett szolgáltatásának megfelelő adatokat.

Hogyan csökkenthetem cégem költségeit a FlottaKontroll segítségével?

Az előfizetett FlottaKontroll szolgáltatásának függvényében Ön képet kaphat a vállalkozásában használt gépjárműveinek különféle státuszairól, a futásteljesítménytől kezdve az üzemanyag felhasználáson keresztül a sofőrök vezetési stílusáig. Ezen kívül képet alkothat arról is, vajon munkatársai ténylegesen felkeresték-e üzleti partnereit, vagy az Ön pénzén pihenik ki éppen az elmúlt időszak fáradalmait. A fenti adatok birtokában pontosabban tervezhetővé válnak költségei, hatékonyabbá tehető a munkaidő kihasználása, csökkenthető az állásidő és az üresen megtett kilométerek mennyisége. Pontosan beütemezheti járműveinek karbantartását is.
Az előzőeken túlmenően pedig egy minőségi szolgáltatást nyújthat partnereinek azáltal, hogy jogosultságot kérve számukra, pontosan tudni fogják, mikorra ér oda a szállítmány. Mivel az adatok a szerverünkön mentésre kerülnek, reklamáció esetén akár több évre visszamenőleg is rendelkezésére állnak. Mivel rendszerünket folyamatosan fejlesztjük, rugalmasan és költséghatékonyan az Ön üzleti elvárásainak megfelelően alakítható.

Ha beépíttetem az Önök rendszerét a kocsimba, az ellophatatlanná válik?

Nem. Sok versenytársunkkal együtt mi is azt valljuk, hogy ésszerű határokon belül gondolkodva, vagyis figyelembe véve a gépjármű értékének és a beépíteni kívánt védelmi rendszer költségeinek arányát, valamint a napi használhatóság fenntartását, az Ön gépjárműve nem válik ellophatatlanná. A mi küldetésünk az, hogy rendszerünk segítségével annyira megnöveljük a gépjármű eltulajdonításához szükséges időt, hogy az túl nagy kockázatot jelentsen a tolvajok számára, vagyis lehetőség szerint ne is próbálják meg a bűncselekményt elkövetni.

Hogyan köthetek szerződést a FlottaKontroll szolgáltatásra?

Kérjük, hogy a kapcsolat menüpont alatt található elérhetőségeink valamelyikén vegye fel velünk a kapcsolatot, majd ezt követően a megbeszélt időpontban üzletkötőnk felkeresi Önt. Mindenképpen javasoljuk a szerződés előtti személyes találkozót, hiszen munkatársaink többéves gyakorlattal rendelkeznek, korrekt tájékoztatást, valamint szakmai segítséget nyújtanak Önnek.

Miért Önöket válasszam?

Mert az ügyfélközpontúság köré építettük fel cégpolitikánkat. Mert munkatársaink a saját területükön többéves tapasztalattal rendelkeznek. Mert magabiztosan mozgunk az eszközfejlesztés, értékesítés, tanácsadás, gépjárműjavítás területén. Mert saját fejlesztésű, rugalmasan módosítható eszközzel rendelkezünk. Mert ismerjük a piacot, figyelemmel kísérjük a várható szabályozásokat, ezért előre fejlesztünk. Mert csak minőségi alkatrészekből dolgozunk. Mert folyamatosan tesztelünk. Mert szervezeti felépítésünknek köszönhetően gyors döntéseket hozunk. Mert mi valóban partnerként tekintünk Önre, segítjük munkáját. Mert nálunk Ön a legfőbb döntéshozó!

Bárhol beszereltethetem az autómba az Önöknél vásárolt központi egységet?

Igen, szakképzett szerelőink Magyarország területén belül bárhol szívesen beszerelik Önnek a központi egységet, de kérjük, vegye figyelembe, hogy a telephelyünkön kívüli szerelés esetén kiszállási díjat számolunk fel.

Mi a CAN-BUS?

A CAN-BUS (Controller Area Network) rendszert a Bosch és az Intel fejlesztette ki, hogy hatékonyabbá könnyebbé, gyorsabbá és olcsóbbá tegye a járművön belüli kommunikációt. Lényege, hogy mindössze egy vezetékpárra „felfűzött” jeladók sokaságát figyeli a járművezérlő elektronika, és szükség esetén beavatkozik működésükbe. Vagyis nem kell minden jeladóhoz külön-külön vezetéket húzni, ami csökkenti a felhasznált vezetékek mennyiségét, tömegét és árát. ( Pl. elektromos gázpedállal szerelt járműveknél menet közben, ha lenyomott gázpedálnál finoman nyomni kezdjük a fékpedált, anélkül is lassulnia kell a járművünknek, hogy még tényleges fékhatást érzékelnénk, hiszen a vezérlő elektronika programja szerint ebben az esetben az üzemanyag mennyiség csökkentésével lassítania kell a járművet.)

Mi az FMS?

Az FMS Gateway (FMS) egy olyan szabványos interfész, melyen keresztül elméletileg a jármű gyártmányától függetlenül, egységes protokoll szerint nyerhetőek ki a járművezérlő elektronika (CAN-BUS) által felügyelt szenzorok adatai. Biztonsági okokból a központi egységünkbe épített CAN-BUS olvasó valóban csak olvassa az adatokat, vagyis a központi eszközből a járművezérlő elektronika irányába semmilyen körülmények között nem küldhető utasítás.

A GPS és a GSM vevő leárnyékolható?

Mivel a GPS vevő nem bocsát ki elektromos jeleket, nem állapítható meg kívülről, hogy a jármű fel van-e szerelve műholdas védelmi eszközzel, ezért ésszerű határokon belül maradva nem árnyékolható le.
A GSM blokkolás lehetősége fennáll, de ehhez komoly felkészültségre és drága felszerelésre van szükség, ráadásul nem lehet csak a gépjárműben lévő egységet blokkolni, ezért igen nagy területen elnémulnának a telefonok, azaz a tolvajok sem tudnának kommunikálni. Ez a nagyságú anomália viszont már hibaüzenetet generálna a szolgáltató átjátszóállomásain is, vagyis a helyszín pontosan meghatározható lenne. Ráadásul rendszerünk -élesített állapotban- a kommunikáció megszakadása esetén aktiválja a járműbe szerelt egyéb védelmi eszközöket, így akadályozva meg annak eltulajdonítását.

Az információk megismeréséhez keresgélnem kell a múltbéli adatok között?

Bár természetesen a nap 24 órájában elérheti weblapunkon az adatokat, de az Önnek fontos jelzések, riportok, listák a megadott tartalommal és időpontban az Ön rendelkezésére állnak. Nem kell az összes jármű minden egyes napjának menetlevelét végignéznie, csak adja meg, mire van szüksége: riasztást, jelzést illetve időszaki listát adunk a raktérhő-eltérésről, a tiltott helyen történő raktérnyitásról, a gyakori vészfékezésekről vagy gyorsításokról, kanyarodásokról, túlvezetésről, 'kihagyott' Ügyfél-találkozókról, régen látogatott Ügyfelekről. A rendszert az Ön igényeinek megfelelően tudjuk személyre szabni.

Mi a különbség a lekérdezés és a letöltés parancsok között?

A lekérdezés paranccsal a gépjárművei pillanatnyi paramétereinek meghatározását érheti el, mely GPRS formátumú adatkommunikációban történik.
A letöltés parancs viszont nem a gépjárműveinek pillanatnyi állapotát mutatja meg, hanem a gépjárműben található központi egység valamennyi összegyűjtött, még nem letöltött információját egyszerre tölti le szerverünkre, szintén GPRS adatkommunikáció segítségével. Mit jelent az automatikus letöltés?
Az automatikus letöltés célja, hogy Önnek ne kelljen az adatok letöltésével foglalkoznia, mivel FlottaKontroll rendszerünk az Ön igényeinek megfelelően, az előre meghatározott időpontokban automatikusan megteszi ezt.